Ubat rakyat dan resipi kecantikan untuk wanita

Timun untuk peremajaan kulit

Bercakap tentang kecantikan, persoalan kesihatan segera timbul, dan saya ingin tahu apa resipi rakyat untuk kecantikan akan membantu mengekalkannya. Lagipun, punca penuaan badan dan kehilangan penampilan cantik badan pada dasarnya bergantung pada ini.

Kejayaan seseorang dalam kehidupan, baik peribadi mahupun profesional, adalah amat penting. Kecantikan adalah gabungan kesihatan dan kebahagiaan. Bagi manusia, bagaimanapun, konsep ini adalah abstrak, ia mempunyai makna yang berbeza daripada konsep kecantikan. Bagi kebanyakan orang, ini adalah penjagaan: rambut, kulit, kuku, gigi.

Sudah tentu, kecantikan dengan kehadiran kesihatan yang baik dan kebahagiaan duniawi bersyarat adalah komponen yang telah disenaraikan. Pada masa yang sama, penjagaan diri harian sebagai sokongan untuk belia dan daya tarikan harus menjadi pendekatan yang wajar.

Ramai wanita, yang cuba mencapai kecantikan maksimum, menjadikan kulit muka mereka sebagai medan ujian untuk menguji semua resipi, alat dan kaedah yang sedia ada.

Kita tidak boleh lupa bahawa anda boleh kehilangan keindahan mana-mana produk kosmetik yang dicadangkan jika ia tidak diuji pada kawasan kecil kulit. Keputusan alahan boleh menjadi sangat malang, yang mengambil masa yang lama untuk sembuh dan secara amnya kehilangan konsep daya tarikan selama berminggu-minggu atau bahkan berbulan-bulan.

Setiap krim harus sesuai dengan jenis kulit dan kriteria umur anda dan tidak boleh mengandungi sebarang alergen yang mungkin menjadi tindak balas dalam kes anda. Jika anda menganalisis kaedah kecantikan rakyat yang dilindungi, maka terdapat banyak daripada mereka, anda hanya perlu memilih sesuatu sendiri. Hari ini kita hanya akan bercakap tentang resipi kecantikan yang paling popular yang boleh anda gunakan di rumah. Mari kita mulakan!

Ubat-ubatan rakyat yang popular di rumah

Topeng kopi untuk peremajaan

Sebagai contoh, untuk menjadikan rambut anda cantik, anda perlu menyuburkannya dalam bentuk topeng. Untuk melakukan ini, ambil akar burdock, kisar mereka, tambah beberapa sudu madu dan sapukan campuran ini, selepas mencuci rambut anda selama 15 minit dan balut kepala anda dengan tuala. Kemudian bilas rambut anda dengan air. Kesan yang baik diberikan oleh bir biasa, yang disapu ke akar rambut, pada masa yang sama dibiarkan dan dibasuh dengan syampu.

Resipi kecantikan untuk wajah

Nak beri kesegaran pada kulit muka pun banyak juga resepi kecantikan. Sebagai contoh, untuk memutihkan muka anda, anda perlu mengambil 2 tablet Hydroperit dan 1 sudu teh soda, tumbuk semuanya dan tambah sedikit air suam masak untuk membuat buburan. Ia perlu digunakan pada muka selama 5-10 minit, kemudian bilas dan lap dengan kapas dengan susu. Hasilnya dipaparkan serta-merta. Anda boleh menggunakan topeng muka parafin. Ini juga merupakan cara yang cekap.

Resipi untuk kulit yang cantik

Untuk menyuburkan kulit, anda perlu mengambil setengah timun segar, parut, tambah 2 titis jus lemon dan 1 telur. Kemudian campurkan, sapukan pada muka selama 15 minit, bilas. Dalam kes pertama dan kedua, kawasan di sekeliling mata tetap terbuka, tiada topeng digunakan pada mereka.

Resipi untuk kecantikan kuku

Untuk menguatkan dan mencantikkan kuku anda, ikuti langkah ini. Pada waktu petang, sebaik-baiknya sebelum hujung minggu, kami mengeluarkan sisa pengilat kuku, membuat mandi pembersihan hangat untuknya, memangkas, betul. Kemudian kami mengambil iodin farmasi biasa, berus dari pengilat kuku lama dan cat kuku dengan iodin. Lebih baik dalam 2-3 lapisan. Prosedur ini, dilakukan sekali seminggu, akan berbuah dalam sebulan, kuku akan tumbuh kuat dan berhenti mengelupas. Resipi ini sangat berkesan.

Resipi untuk kecantikan gigi

Kecantikan gigi bergantung kepada kesihatannya. Lagipun, tiada apa-apa untuk menutup kerosakan gigi atau ketiadaannya. Di sini anda memerlukan doktor gigi, tetapi anda boleh memutihkan gigi anda sendiri di rumah. Ambil jus lemon dan soda dalam bahagian yang sama, campurkan, gosok gigi anda dengan berus gigi dengan pulpa ini.

Jika gigi tidak banyak ditutup dengan plak gelap, pembedahan sekali akan membantu, jika tidak, operasi lain perlu dijalankan selepas 2 minggu. Walau bagaimanapun, ingat bahawa anda tidak boleh melakukan ini dengan kerap, maksimum 1-2 kali sebulan, kerana enamel boleh merosot dan menjadi terdedah.

Kecantikan anda hanya di tangan anda! Cuba mana-mana resipi yang dicadangkan dan anda akan merasai hasilnya dalam beberapa hari.